دانستنی ها

ویژگی‌های بهترین مانتو مجلسی

مانتو مجلسی شاید جزو آن دسته از مانتوهایی محسوب شود که به خاطر داشتن قیمت بالا و کاربردهای کم‌تر، طرفداران کم‌تری در ایران دارد، اما به هرحال این مدل مانتو به دلیل اینکه در مراسم‌های خاص و رسمی کاربرد دارد، همچنان مانتوهای پرفروش ایرانی محسوب می‌شود و جایگاه خودش را در بازاب عرضه مانتو زنانه در ایران حفظ کرده است.

اگر شما هم قصد خرید مانتو مجلسی زنانه را دارید بهتر است بدانید که هر مانتوی مجلسی، ارزش خرید ندارد چون این روزها بازار دوخت و طراحی مانتوهای مجلسی در ایران، چندان خوب نیست و طرح‌های خلاقانه و جدید، به ندرت در فروشگاه‌ها به چشم می‌خورند و برای اینکه بتوانید یک مانتو مجلسی شیک و زیبا بخرید در قدم اول باید با ویژگی‌های بهترین مانتو مجلسی آشنا باشید و در ادامه نیز قرار است با مهم‌ترین ویژگی‌های یک مانتو مجلسی درجه یک، آشنا شویم، با ما همراه باشید.

11 ویژگی اصلی بهترین مانتو مجلسی که می‌توانید بخرید!

احتمالا شما هم می‌دانید که یک لباس باکیفیت و دارای ارزش خرید، چه ویژگی‌هایی دارد و نیازی به توضیح مکررات در این مطلب نیست، پس سراغ اصل مطلب می‌رویم تا ببینیم که یک مانتو شیک مجلسی زنانه چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم راحت‌تر برای خرید مانتو مجلسی، تصمیم بگیریم.

پارچه باکیفیت

پارچه‌های مجلسی معمولاً از جنس‌هایی مانند ابریشم، ساتن، یا پارچه‌های کرپ و تافته هستند که جلوه‌ای لوکس و شیک دارند، دوخته می‌شوند. زمان خرید مانتو مجلسی حتما از این بابت، خیال‌تان را راحت کنید که اگر قرار است مثلا یک مانتو مجلسی با پارچه ابریشم، بخرید، ابریشم پارچه شما فیک نباشد تا جنس بی‌کیفیت را به بهانه ارزشمندی به شما نفروشند.

برش مناسب

برش مانتو باید به گونه‌ای باشد که با فرم بدن هماهنگ باشد و به زیبایی بدن را نمایش دهد. برش‌های کلاسیک و متقارن معمولاً مناسب‌تر هستند. اکثر مانتوهای مجلسی این ویژگی را دارند و به خوبی اندام‌های زنانه را نمایان می‌کنند، اگر هیکل توپری دارید بهتر است مانتوهای مجلسی آزادتر را بخرید و اگر فرم اندام شما لاغر و اسکینی است، مانتوهای مجلسی جذب و فیت نیز برای شما مناسب خواهند بود.

طراحی مدرن

طراحی مانتو باید به‌روز و متناسب با سلیقه و مد روز باشد، اما در عین حال نباید بیش از حد پیچیده یا پر زرق و برق باشد. ترند این روزهای دنیای مد و فشن زنانه، طرح‌های مینیمال و ساده است و مانتو مجلسی نیز از این قائده مستثنی نیست، بهتر است زمان خرید مانتو مجلسی بیشتر به سراغ لباس‌هایی بروید که که طرح‌های مینیمال و ساده دارند.

رنگ مناسب

4رنگ مانتو باید متناسب با پوست شما باشد. رنگ‌های تیره مانند مشکی و سرمه‌ای معمولاً برای مراسم‌های رسمی مناسب هستند، در حالی که رنگ‌های روشن‌تر و زنده‌تر نیز می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای مهمانی‌های غیررسمی باشند.

جزئیات خاص

تزئینات مانند سنگ‌های تزئینی، گلدوزی، یا لبه‌های حاشیه‌دار می‌تواند به زیبایی مانتو اضافه کند، اما باید به اندازه و به‌طور متعادل باشد، زمان خرید مانتو مجلسی بیشتر سعی کنید به سراغ مانتوهایی بروید که جزئیات خاص مثل نگین دوزی و … در حد متعادل روی آن کار شده باشد تا لباس شما متناسب با مد روز باشد.

یقه‌ها و دکمه‌ها

یقه و دکمه‌های مانتو باید با طراحی کلی آن هماهنگ باشد. یقه‌های بزرگ یا طراحی‌های ویژه می‌توانند به مانتو جلوه خاصی بدهند، اگر سایز بالا تنه شما خیلی بزرگ است بهتر است به سراغ یقه‌های 7 شکل بروید تا زیبایی بالاتنه و سینه شما مشخص باشد و اما اگر بالا تنه ظریفی داید یقه‌های دایره شکل و بسته برای شما انتخاب بهتری خواهند بود. البته این موضوع کاملا، تابع سلیقه شخصی شما است و می‌توانید بر خلاف این قائده کلی نیز عمل کنید.

قد و اندازه

قد مانتو باید متناسب با قد فرد باشد. مانتوهای مجلسی معمولاً بلندتر از مانتوهای روزمره هستند و باید به گونه‌ای انتخاب شوند که متناسب با قد و فرم بدن باشند. اگر به پوشیدن مانتوهای خیلی بلند، علاقه ندارید می‌توانید بلندی دامن مانتو مجلسی‌تان را با استفاده از یک کفش پاشنه بلند، جبران کنید البته فراموش نکنید که نباید در این موضوع، افراط کنید چون کفش‌هایی که پاشنه‌های خیلی بلند دارند ترند این روزهای دنیای مد و فشن زنانه نیستند.

راحتی زمان پوشیدن

مانتو باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که راحت و مناسب برای پوشیدن در طول مراسم باشد. راحتی در حرکت و تنفس نیز اهمیت دارد. حتی اگر گران‌قیمت‌ترین و شیک‌ترین مانتوی زنانه را خریداری کرده باشید اما لباس شما راحتی کامل را زمان پوشش به شما هدیه ندهد، قطعا در نهایت حس خوبی به لباس‌تان نخواهید داشت پس لباسی بخرید که در قدم اول، راحتی و آرامش را به شما هدیه دهد.

سازگاری با لوازم جانبی

مانتو باید به راحتی با لوازم جانبی مانند کیف و کفش هماهنگ باشد. انتخاب رنگ و طراحی مناسب می‌تواند به هماهنگی کلی ظاهر کمک کند. مثلا اگر قصد استفاده از یک کیف دستی کوچک و جمع و جور دارید، بهتر است سراغ مانتو‌های مجلسی با آستین پرنسسی نروید چون این مدل مانتو و این سبک آستین در کنار یکدیگر، یک ترکیب افتضاح، ایجاد می‌کنند.

ست با مدل مو و آرایش

مانتو مجلسی را قرار است در یک مراسم خاصی بپوشید که قطعا در آن مراسم، مدل مو و میکاپ خاصی خواهید داشت، پس حتما زمان خرید مانتو مجلسی به این نکته توجه کنید و سعی کنید مانتویی بخرید که بیشترین هماهنگی را با سبک میکاپ و آرایش موی شما داشته باشد.

تناسب با سلیقه شخصی

در نهایت،ظ بهترین لباس، همان لباسی است که باب میل سلیقه شخصی شما باشد! پس برای خرید مانتو مجلسی، خیلی درگیر قید و بندهای مطرح شده برای خرید بهترین مانتو نباشید و در نهایت، به حرف قلب‌تان، گوش کنید تا بتوانید شیک‌ترین و زیبا‌ترین لباس را برای خودتان، انتخاب کنید.

سخن پایانی

اگر زمان خرید مانتو مجلسی، به نکاتی که در این مطلب، مطرح شد توجه کنید، شک نکنید که می‌توانید حتی با کم‌ترین هزینه، شیک‌ترین و زیبا‌ترین مانتو مجلسی را برای خودتان خریداری کنید و نگین درخشان مجلس باشید. فراموش نکنید که خوشتیپی و جذاب‌ بودن، لیاقت شما است 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *