دانستنی ها

مانتو ابریشم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

مانتو ابریشم، یکی از گران قیمت‌ترین مانتوهای ایرانی محسوب می‌شود که محبوب قشر مرفه و ثروتمند جامعه است، اگر شما نیز علاقه دارید که یک مانتوی سلطنتی خوش‌پوش و گران‌قیمت، بر تن کنید پیشنهاد می‌شود که مانتو ابریشم را امتحان کنید تا از زیبایی و راحتی فوق العاده این مانتوی جذاب، شگفت زده شوید. در این مقاله قرار است مهم‌ترین ویژگی‌های مانتو ابریشم را مرور کنیم. با ما همراه باشید تا سفری داشته باشیم به قلب مزایا و معایب مانتو ابریشم و به پاسخ این سوال برسیم که آیا مانتو ابریشم، ارزش خرید، دارد یا نه!؟

آشنایی با 13 ویژگی اصلی مانتو ابریشم

لطافت، درخشندگی، خنکی، کشسانی، نفوذپذیری، ایستایی قوی، پوشش عالی، رنگ زیبا و … جزو مهم‌ترین ویژگی‌های مانتو ابریشم محسوب می‌‌شوند که آن را به یک مانتوی بی‌نظیر و پرطرفدار در این روزها تبدیل کرده است.

لطافت

زمانی که نام از پارچه ابریشم، به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن هر کسی خطور می‌کند، نرمی و لطافت این پارچه است. مانتو ابریشم با نرم‌ترین و لطیف‌ترین پارچه دنیا یعنی ابریشم، تولید و دوخته شده است و به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید چون ابریشم نرم‌ترین پارچه دنیا است و مانتویی که با پارچه ابریشم دوخته شود نیز لطیف‌ترین مانتوی دنیا خواهد بود.

درخشندگی

درخشندگی نیز جزو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه ابریشم محسوب می‌شود و مانتوهایی که با پارچه ابریشم، دوخته می‌شوند از درخشندگی فوق العاده بالایی برخوردار هستند. اگر خواهان یک استایل شیک زنانه هستید که از همه خوشتیپ‌تر و جذاب‌تر باشید شک نکنید که مانتو ابریشم، برای شما انتخابی ایده آل، محسوب خواهد شد.

کشسانی

پارچه ابریشم انعطاف‌پذیری خوبی دارد که باعث می‌شود مانتو به خوبی بر روی بدن قرار گیرد و راحتی حرکت را تضمین کند. اگر شما هم از پوشیدن مانتوهای تنگ و چسبان، کلافه‌ شده‌اید و دوست دارید یک مانتو آزاد و راحت بپوشید که قدرت کشسانی بالایی داشته باشد و راحتی و آرامش را به شما هدیه دهد، پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده مانتو ابریشم را امتحان کنید تا برای همیشه عاشق راحتی و آزادی آن شوید.

خنکی

یکی از مهم‌ترین نیازهای هر بانویی در فصل‌های گرم سال، پوشیدن لباسی خنک و راحت است، مانتو ابریشم، یکی از بهترین مانتوهای تابستانی محسوب می‌شود که کاملا راحت و خنک است و می‌توانید با پوشیدن آن، روزهای گرم تابستان را بهتر و راحت‌تر، سپری کنید. اگر شما هم گرمایی هستید و حوصله مانتوهای گرم دردسرساز را در روزهای آتشین بهار و تابستان ندارید، مانتو ابریشمی برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.

نفوذپذیری

پارچه ابریشم دارای نفوذپذیری خوبی است که به پوست اجازه می‌دهد تا تنفس کند و احساس راحتی را فراهم می‌کند؛ تعریق فراوان و عرق سوز شدن بدن، یکی از اصلی‌ترین مشکلات فصل تابستان، محسوب می‌شود که می‌توان با پوشیدن مانتو ابریشم، این مشکل اساسی در فصل‌های گرم سال را حل کرد. مانتو ابریشم، قدرت نفوذ پذیری بالا دارد و از تجمع عرق روی پوست شما جلوگیری می‌کند و با ایجاد امکان تبادل هوا، فرصت تنفس را به پوست شما هدیه می‌دهد.

ایستایی قوی

ابریشم کمترین تماس با چیزهایی که موجب چروکیدگی می‌شود را دارد و به طور طبیعی کمترین چین و چروکی پیدا می‌کند، اگر شما هم حوصله دردسرهای اتو کشیدن لباس را قبل از هر بار بیرون رفتن ندارید و می‌خواهید لباسی داشته باشید که ایستایی بالایی داشته باشد و خط اتوی آن، بعد از یک وعده اتو زدن، تا مدت‌های طولانی باقی بماند، قطعا به یک مانتو ابریشم شیک و زیبا نیاز دارید.

شستشوی آسان

اگر ناخواسته لکه‌ای روی مانتو ابریشم شما ریخت، به هیچ عنوان نیازی نیست که نگران پاک کردن لکه از روی لباس‌تان باشید چون مانتو ابریشم، لباس خوش قلقی برای پاک کردن سخت‌ترین لکه‌ها محسوب می‌شود و شما می‌توانید قوی‌ترین لکه‌های روی مانتو ابریشم‌تان را نیز به راحتی با متوسط‌ترین مواد شوینده و آب ساده، محو کنید.

چسبندگی با رنگ

رنگ‌هایی که بر روی پارچه ابریشم استفاده می‌شوند، به خوبی جذب می‌شوند و در طول زمان تغییر رنگ نمی‌دهند؛ یعنی اگر امروز مانتو ابریشمی خریدید که طرح و نقش خاصی روی آن هک شده است، نیازی نیست که نگران از بین رفتن نقش هک شده روی لباس‌تان باشید چون مانتو ابریشم، قدرت چسبندگی بالایی دارد و طرح‌های هک شده روی آن، به این سادگی‌ها محو نخواهند شد.

پخش نور

ابریشم به خوبی نور را پراکنده می‌کند که به مانتو ظاهری زیبا و طبیعی می‌دهد، به قول عکاس‌های حرفه‌ای، مانتو ابریشم، خوراک عکاسی است! …. چون مانتو ابریشم در مقابل نور به خوبی نورد را پراکنده می‌سازد و باعث زیباتر شدن جلوه عکس می‌شود، به همین دلیل اگر دنبال یک مانتوی زنانه شیک و زیبا با قدرت نور پردازی قوی برای عکاسی هستید می‌توانید از مانتو ابریشم، کمک بگیرید.

دوام عالی

ابریشم از لحاظ دوام نسبتاً خوبی دارد اگر با مراقبت مناسب استفاده شود، می‌توان تا سال‌های طولانی آن را پوشید و لذت برد. البته مراقبت و نگه‌داری از مانتو ابریشم نیز کار سختی نیست و برای حفظ این مانتو فقط کافی است مراقب باشید ناخواسته آسیبی به بافت پارچه وارد نکنید و آن را با احتیاط، اتو بزنید و تا کنید.

سبکی

پارچه ابریشم بسیار سبک است و وزن کمی دارد که آن را برای لباس‌هایی که به شیوه‌ای شیک و زیبا دوخته شده‌اند، مناسب می‌کند، مانتو ابریشم، لباسی ایده آل برای ست کردن استایل‌های تابستانی خنک و آزاد محسوب می‌شود.

تنوع رنگ

پارچه ابریشم در تنوع رنگ بسیار زیادی موجود است که امکان انتخاب رنگ‌های مختلف برای مانتو را فراهم می‌کند، اگر اهل پوشیدن استایل‌های رنگین کمانی هستید و می‌خواهید تیپی جذاب و رنگارنگ داشته باشید می‌توانید روی طرح‌های رنگارنگ و متنوع مانتو ابریشم، حساب باز کنید.

ایجاد حس خوب

ابریشم، یکی از خاص‌ترین پارچه‌های ایرانی است که علاوه بر داشتن زیبایی و کیفیت فوق العاده، احساس خوب شادی را نیز به شما انتقال می‌دهد، مانتو ابریشم افزون بر ایجاد استایلی شیک و زیبا، حس شادی و سرزندگی را نیز به شما هدیه می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب از 0 تا 100 با مهم‌ترین ویژگی‌های مانتو ابریشم، آشنا شدید، اگر به دنبال یک مانتوی ایده آل برای پوشیدن در تمام فصل‌های سال هستید و می‌خواهید خوشتیپ‌تر و جذاب‌تر شوید، برای خرید مانتو ابریشم، شک نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *